Помилково пробили чек або повертається товар — як діяти?
Суб’єкти господарювання мають два варіанти вирішення ситуації у разі помилкового проведення через касові апарати суми розрахунку або повернення покупцем товарів.
По-перше, реєстрація видачі коштів у разі скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку здійснюється шляхом реєстрації від’ємної суми.
По-друге, якщо алгоритм роботи РРО не забезпечує окреме накопичення у фіскальній пам’яті від’ємних сум розрахунків, дозволяється реєструвати видачу коштів (скасування помилкової суми) за допомогою операції «службова видача».
Водночас забороняється реєструвати через РРО від’ємні суми з використанням операції «сторно».
Якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 грн, то матеріально відповідальна особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів.
В акті необхідно зазначити дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар, відомості про товар, суму виданих коштів, номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує придбання товару.
Аналогічний акт складається і при скасуванні помилково проведеної через РРО суми розрахунку, де вказуються дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа.
Акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку передаються до бухгалтерії суб’єкта господарювання і зберігаються протягом трьох років.
У разі відсутності у суб’єкта господарювання бухгалтерії зазначені акти підклеюються на останній сторінці книги обліку розрахункових операцій.
Разом з тим суб’єкти господарювання зобов’язані видавати особі, яка отримує або повертає товар, розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції.
Головне управління ДФС у Закарпатській області
Источник: http://www.nibu.factor.ua/ukr/news/news.html?id=13636