Рожнятів сервіс

Продаж і сервісне обслуговування касових апаратів, електронних ваг,
супутникове телебачення, ремонт телерадіоапаратури. м.Рожнятів,площа Єдності буд.6 тел.096-8253344

Субота, 23.11.2024, 07:49
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
З 1 жовтня — нове коло пекла для ресторанів і барів.
adminДата: Субота, 02.10.2021, 07:04 | Повідомлення # 1
Ранг 10
Група: Администраторы
Повідомлень: 2045
Статус: Offline
З 1 жовтня — нове коло пекла для ресторанів і барів. Що придумали фіскали цього разу?

Якщо наступного тижня при замовленні келиха вина або коктейлю в ресторані вам будуть нести його годину, не поспішайте лаяти бармена — ймовірно, ви станете жертвою не поганого сервісу, а чергового витка регулювання з боку фіскальних органів.

Якщо говорити незрозумілою бюрократичною мовою — всьому виною наказ Міністерства фінансів України № 13 від 21.01.2016 р. у редакції наказу № 329 від 08.06.2021 р.

Якщо говорити простою мовою: раніше офіціант, отримавши замовлення, відразу вбивав його в планшет, програма автоматично розділяла його на замовлення для кухні та бару і відправляла кухарям і бармену «зустрічки». На все про все кілька хвилин. Але з 1 жовтня, згідно з наказом Мінфіну, при замовленні алкоголю офіціант повинен не просто набрати його назву, а взяти відповідну пляшку, відсканувати штрих-код акцизної марки (а якщо немає сканера, а його зараз немає ні в кого, — вбити десятизначний номер вручну) і тільки після цього програма відправить«зустрічку» на бар. Якщо ж це коктейль і туди входять три алкогольні інгредієнти, то доведеться збігати до бармена, взяти відкриті пляшки (дай Боже, щоб кілька цифр на штрих-коді, бува, не відірвали відкриваючи пляшки) і набрати номери акцизних марок з усіх трьох пляшок. І головне: нічого не переплутати — інакше штраф.

Три кола пекла

Насправді це вже третій рівень контролю, який ми отримали від фіскалів.

Перший і традиційний був завжди: якщо ти торгуєш алкоголем, то працюєш на загальній системі оподаткування і, відповідно, звітуєш за кожну одиницю проданої продукції. Наприклад, купив ти пляшку лікеру для коктейлю, заплатив постачальнику відразу, але списати ці гроші до витрат ти можеш, тільки коли продаси 20 коктейлів, куди по 25 мл за технологічною картою йде цей лікер. І бухгалтер щодня зводить ці залишки і звітує про них у податкову. І ти не можеш продати більше, ніж офіційно купив. А з урахуванням того, що безготівкові розрахунки зараз сягають 80−90%, приховати реальні доходи, як це могли робити раніше, стає неможливим.

Але в серпні минулого року до вищевказаного контролю обороту алкоголю додався ще один: у чеку обов’язково мав бути вказаний код УКТ ЗЕД (українськакласифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності) для підакцизних товарів. Для закладів це означало, що в програмному забезпеченні РРО та платформи обліку з’явиться можливість внести ці коди, і хтось зі співробітників витратить тиждень часу на те, щоб всі ці коди внести в систему. У неідеальному світі сталося те, що баги розробників «тестували» на собі заклади і періодично виявлялося, що якийсь товар з невідомих програмістам причин з’являвся у фіскальному чеку без коду, що тягло за собою штраф у 5100 грн. Перехідного періоду для адаптації нового програмного забезпечення фіскали не надали, відповідно вже у вересні зібрали солідний«урожай» штрафів.

І ось тепер новий рівень контролю — зазначення у фіскальному чеку номера акцизної марки проданої пляшки. Як пояснили в наказі Мінфіну, «Державна податкова служба України розглянула звернення Товариства на загальній системі оподаткування, яке здійснює діяльність у сфері торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами», і осмислення цього звернення вилилося в такі нововведення. Нововведення набирають чинності вже з 1 жовтня. Як розумієте, ні розробники РРО, ні розробники ресторанного ПЗ ще не оновили свій продукт під нові вимоги, і «тестувати», як воно працюватиме, ми зможемо за фактом. І «за фактом» збирати штрафи за набиті гулі і помилки в адмініструванні цього процесу.

А судді хто?

В Україні, за оцінками експертів, близько 50% ринку алкогольної продукції перебуває в тіні через надмірну фіскалізацію ринку і оцінюється на рівні 10−12 млрд грн. Такі цифри торік на бізнес-форумі ЄБА називав гендиректор компанії Немірофф Юрій Сорочинський.

В Україні видано 80 тис. роздрібних ліцензій малому і середньому бізнесу для торгівлі алкоголем. За оцінками Сорочинського, 70 тис. торгових точок тією чи іншою мірою реалізують нелегальний алкоголь. І причиною такого масштабного відходу в тінь він назвав рівень фіскалізації алкоголю: при середніх в Європі 23−25%, ми маємо тільки на рівні виробника 43% плюс 5% роздрібний акцизний податок з кожної легально проданої пляшки.

Але замість того, щоб приводити оподаткування до європейського рівня і виводити ринок з тіні, фіскальні органи додають нові способи контролю, бюрократію і штрафи.

Де обіцяна дерегуляція, якщо за два роки звітності адміністрування алкогольної продукції ускладнили втричі?І ось тут виникає резонне питання. Припустимо, в моєму закладі проскочить неіснуючий номер акцизної марки. На пляшці алкоголю, яку я за безготівковим розрахунком купила в офіційного дистриб’ютора або в супермаркеті і маю відповідний чек. Що далі? Податкова просто рахуватиме кількість лівих акцизів, які хтось продає на тіньовому ринку або вже завтра прийде до мене з перевіркою? І якщо я на відповідну партію алкоголю надам всі підтверджувальні документи, що буде далі? Я можу бути впевнена в тому, що мене не оштрафують за легальну купівлю в торговій мережі нелегального алкоголю чи мені доведеться відстоювати свої інтереси в суді? Мене не попросять у межах чужого провадження надати таку купу документів, що мені потрібно буде наймати окрему людину для адміністрування цього процесу?

І так, невже хтось сумнівається, що правоохоронці краще за фіскалів знають обсяги тіньового ринку алкоголю і хто за цим стоїть? Мій тато дружив з дільничним, і років 25 тому я на все життя запам’ятала розповідь цього дільничного про те, як він швидко вираховує нових наркодилерів на своїй дільниці. Будучи підлітком, я вже підготувалася до історії в стилі лейтенанта Коломбо. Але все виявилося набагато банальніше. Як пояснив татів друг, у його районі стабільна кількість наркоманів, які в місяць на наркотики витрачають приблизно ідентичну суму. А продавці наркоти заносять дільничному відсоток за те, щоб він їх не помічав. І ось коли цей відсоток стає відчутно меншим, то для дільничного це сигнал, що на його ділянці з’явився новий дилер, який не ділиться.

І для мене велике питання: це нововведення стане дієвим інструментом для боротьби з тіньовим ринком алкоголю або все-таки ще одним механізмом кошмарити бізнес? І де обіцяна дерегуляція, якщо за два роки адміністрування алкогольної продукції ускладнили втричі?

Спеціально для НВ Бізнес

https://u.to/wSGkGw
 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:

Cайт ЦСО Шумей М.В. м.Рожнятів

Copyright "Рожнятів сервіс" © 2009 - 2024
Використовуються технології uCoz
radionet