Рожнятів сервіс

Продаж і сервісне обслуговування касових апаратів, електронних ваг,
супутникове телебачення, ремонт телерадіоапаратури. м.Рожнятів,площа Єдності буд.6 тел.096-8253344

Субота, 23.11.2024, 10:35
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Як застосовувати РРО у 2020 році: аналіз змін
adminДата: Четвер, 31.10.2019, 20:29 | Повідомлення # 1
Ранг 10
Група: Администраторы
Повідомлень: 2045
Статус: Offline
Як застосовувати РРО у 2020 році: аналіз змін від редакції «Дебет-Кредит»

Як ми повідомляли, 19 жовтня 2019 року, у «Голосі України» №200 були опубліковані закони:

№128-ІХ «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг»;

№129-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг».

Обидва закони починають діяти через 6 місяців після опублікування, тобто, з 19 квітня 2020 року. Але окремі їх норми наберуть чинності пізніше. Наведемо хронометраж найбільш знакових подій.

До чого готуватися підприємцям на єдиному податку

До 30 вересня 2020 року ФОП на єдиному податку І-групи, а також II-IV груп, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн гривень, зможуть не застосовувати РРО. Крім тих, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також продають лікарські засоби та вироби медичного призначення.

З 1 жовтня по 31 грудня 2020 року перелік ФОП-єдинників, хто повинен застосовувати РРО, поруч із тими, хто перевищив річний обсяг доходу в 1 млн гривень, буде складатися з тих, що здійснюють (незалежно від суми річного доходу):

реалізацію товарів (надання послуг) через мережу Інтернет;

реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;

реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;

реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;

роздрібну торгівлю вживаними товарами в магазинах (група 47.79 КВЕД);

діяльність ресторанів, кафе, ресторанів швидкого обслуговування, якщо така діяльність є іншою, ніж визначена п. 11 ст. 9 Закону про РРО;

діяльність туристичних агентств, туристичних операторів;

діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщення (група 55.10 КВЕД);

реалізацію текстилю (крім реалізації за готівкові кошти на ринках), деталей та приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

З 1 січня 2021 року усі ФОП на єдиному податку повинні будуть застосовувати РРО. Щоправда, для цього правила теж існуватимуть виключення:

Якщо підприємець веде розрахунки із покупцями виключно у безготівковій формі (приймання платежів картками вважається розрахунковою операцією із метою застосування Закону про РРО, тому під це виключення не підпадає);

Якщо підприємець здійснює операції, зазначені у ст. 10 Закону про РРО, наведені у Переліку №1336.

Зараз в цьому Переліку подекуди ФОП-єдинники згадуються (і формально це позбавляє від необхідності застосовувати РРО, але вимагає застосування розрахункових книжок та КОРО). Втім, не факт, що вони залишаться в цьому Переліку станом на 1 січня 2021 р.

І ще один неприємний момент – ведення товарного обліку тими ФОП-«єдинниками», які застосовують РРО.

З 19 квітня 2020 року до ст. 20 Закону про РРО. За ними до суб’єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані у встановленому порядку, та/або не надали під час проведення перевірки документи, які підтверджують облік товарів, що знаходяться у місці продажу (господарському об’єкті), за рішенням контролюючих органів застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості таких товарів, які не обліковані у встановленому порядку, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Така санкція передбачена Законом і зараз.

Як і зараз, вона не поширюватиметься на фізичних осіб – підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість.

Але до цього виключення внесли зміни. І з 19 квітня 2020 року згадана санкція буде застосовуватися і до тих ФОП-«єдинників», які здійснюють діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

До чого готуватися решта продавців з 19 квітня 2019 року

До переліку видів власної продукції, які юрособам не можна продавати без РРО, додадуться ювелірні та побутові вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

Заборону продажу без РРО алкогольних напоїв у кіосках, основним товаром (понад 50% загального товарообігу) яких є періодичні видання, замінять на заборону продажу без РРО підакцизних товарів в цілому. Перелік таких товарів наведено у п. 215.1 ПКУ. Тобто, до заборонених товарів потраплять:

алкогольні напої, пиво (крім квасу «живого» бродіння);

тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну.

Дозволятиметься не застосовувати РРО у випадку, якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (склади, місця зберігання товарів, оптова торгівля тощо).

Поява програмного РРО з 19 квітня 2019 рокуІ нарешті, найголовніше – буде дозволено обирати, який вид РРО застосовувати, звичайний (або, як його ще називають, апаратний) або програмний. На цей час податківці вже повинні будуть мати і надавати продавцям певну безоплатну програму, яка дозволятиме перетворити в програмний РРО будь-який обраний гаджет – смартфон, планшет, ноутбук тощо.

Продавцям доведеться зареєструвати такий програмний РРО в ДПС (отримати його фіскальний номер) і провести його попереднє програмування. Тобто, ввести у програму номенклатуру товарів, робіт, послуг, які будуть продаватися за його допомогою.

Зверніть увагу: вже з 19 квітня 2020 року Закон №128-IX вимагає зазначення у фіскальних чеках коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів.

До підакцизних товарів належать:

спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво (крім квасу «живого» бродіння);

тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну;

пальне;

автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб i більше, транспортні засоби для перевезення вантажів;

електрична енергія.

Отже, якщо розрахунок за ці товари буде здійснюватись готівкою або за допомогою платіжних карток, що вимагає застосування РРО, такий РРО вимагає використання режиму попереднього програмування найменування таких товарів та їх кодів УКТ ЗЕД.

А ще продавцям, які застосовують програмні РРО, доведеться вивчати нову термінологію. Електронний розрахунковий документ, електронна контрольна стрічка, електронний фіскальний звіт – це далеко не весь перелік визначень, які з’являться в Законі про РРО завдяки внесеним змінам.  А також потрібно буде враховувати специфіку застосування програмних РРО:1) Щодо відмови від (скасування) реєстрації КОРО. Суб’єкт господарювання може прийняти рішення про те, що у разі виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії, про що повідомляє під час реєстрації РРО!

У такому разі суб’єкт господарювання має право не реєструвати та не зберігати КОРО і розрахункові книжки. Але такі суб’єкти господарювання не матимуть права здійснювати розрахункові операції у разі виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій або тимчасової відсутності електроенергії.

Втім, ця зміна нова лише для Закону про РРО (вона вноситься до ст. 5 цього Закону). А на практиці відмовитись від застосування КОРО можна було ще з 01.10.2018 р., про що ми писали тут і тут.

Для цього суб’єкт господарювання має право (і зараз):

не реєструвати КОРО на новий РРО, про що зазначає у заяві за ф. №1-РРО (додаток 1 до Порядку реєстрації РРО);

скасувати реєстрацію КОРО на вже зареєстрований РРО, подавши заяву за ф. №2-КОРО (додаток 4 до Порядку реєстрації КОРО).

2) Щодо несправностей програмного РРО.

У разі виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій протягом дня, в якому виявлено несправність, суб’єкт господарювання має засобами телекомунікацій повідомити про це контролюючий орган, виробника програмного реєстратора розрахункових операцій та/або центр сервісного обслуговування (за наявності) за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Тобто, зверніть увагу! Повідомити про несправність треба одразу три суб’єкти: податківців, розробників та ЦСО. Зробити це слід протягом дня виявлення несправності і в електронній формі. До речі, саму форму повідомлення ще має затвердити Мінфін.

І ще, зверніть увагу на один важливий нюанс! Якщо РРО у вас апаратний, то ви зможете або перейти на резервний РРО, або здійснювати торгівлю із застосуванням розрахункових книжок (на останнє дається не більше 7 робочих днів). А ось якщо РРО у вас програмний, то альтернатив немає – на період виходу з ладу програмного РРО проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту усунення несправностей.

3) Якщо І-зв'язок із податковим сервером обірвався. У разі проведення розрахункових операцій у період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером контролюючого органу протягом години після відновлення такого зв’язку повідомити контролюючий орган засобами телекомунікацій про час і дату початку та завершення проведення розрахункових операцій у цей період за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Тобто, в такій ситуації теж потрібно буде повідомляти податківців, і теж за формою, яку тільки має створити Мінфін. Але, на відміну від попередньої ситуації, у цей період (оскільки програмний РРО все ж таки працює, дані про проведені розрахункові операції зберігає і після того, як зв'язок буде відновлено, передасть їх на податковий сервер) торгувати можна!Та при цьому слід пам’ятати: 

у разі проведення розрахункових операцій у період відсутності зв’язку між програмним РРО та фіскальним сервером контролюючого органу зазначати у розрахунковому документі про проведення розрахункової операції у режимі офлайн;

кожен розрахунковий документ (як ми зазначали вище) повинен мати унікальний код, який електронним розрахунковим документам присвоюють податківці. Коли зв’язку із податківцями немає, продавець може використовувати коди розрахункових документів, заброньовані заздалегідь. Тому, якщо таких кодів немає, торгувати офлайн заборонено. А якщо вони є, то для них теж встановлено певне обмеження.

Довідково: З 19.04.2020 р. на період відсутності зв’язку між програмним РРО та фіскальним сервером контролюючого органу проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі офлайн, що може тривати не більше 36 годин, із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу.

Суб’єкт господарювання може використовувати фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу, не більше 168 годин протягом календарного місяця.

Порядок визначення діапазону, видачі, резервування, використання фіскальних номерів, що присвоюються електронним розрахунковим документам під час роботи програмного реєстратора розрахункових операцій в режимі офлайн, має затвердити Мінфін.

Які штрафи діятимуть у 2020 роціОдна з тих змін, які ми анонсували ще аналізуючи проект Закону №128-ІХ, це було зростання рівня штрафів за порушення Закону про РРО. Це викликало бурхливу реакцію з боку бізнесу і жваве обговорення цього законопроекту у ВРУ.Скарги від покупців як підстава для перевіркиЗ 1 жовтня 2020 р. покупці отримають можливість скаржитись на продавців шляхом подання скарги в електронній формі за допомогою Електронного кабінету. Для цього вносяться відповідні зміни до ПКУ.

Алгоритм наслідків скарги виглядатиме приблизно так:

на її підставі податківці подають до продавця запит із вимогою надати інформацію, яка стосується предмету скарги (відповідні зміни вносяться до п. 73.5 ПКУ);

якщо надана продавцем інформація податківців не задовольнить або продавець не відповість на запит у встановлений термін (протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту), приходить документальна або фактична податкова перевірка;

в разі виявлення (доведення) порушення до продавця застосовуються штрафні санкції;

за рахунок отриманого штрафу держава (точніше, Казначейство за висновками ДПС) компенсує покупцю 100% вартості таких товарів (робіт, послуг). Щоправда, лише, якщо сума розрахункової операції, на яку поскаржились, становить більше 850 грн.

Тому щодо побоювань бізнесу про те, що ДПС завалять анонімними чи безпідставними скаргами і в результаті податківці не виходитимуть з магазинів, можна заспокоїти. Скарга не буде анонімною, а компенсація отримуватиметься покупцем лише якщо він додав до неї докази замовлення, оплати та отримання товару (роботи, послуги). До того ж, перед тим, як до продавця прийде перевірка, він матиме можливість уникнути її, якщо надасть докази того, що порушень Закону про РРО не здійснював.

Автор:
Бикова Ганна
Джерело
«Дебет-Кредит»

http://www.uekka.org.ua/novina....BB.html
 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:

Cайт ЦСО Шумей М.В. м.Рожнятів

Copyright "Рожнятів сервіс" © 2009 - 2024
Використовуються технології uCoz
radionet