admin | Дата: Середа, 03.08.2016, 07:01 | Повідомлення # 1 |
Ранг 10
Група: Администраторы
Повідомлень: 2045
Статус: Offline
| Що обрати для автоматизації робочих місць касирів: ПК чи POS-систему?
Стоячи перед вибором обладнання для магазину, власники (і ІТ-директори) магазинів і роздрібних мереж задаються питанням: які комп'ютерні системи використовувати для робочих місць касирів?
Перший пристрій, який приходить на думку будь-якому менеджеру - це традиційний персональний комп'ютер або ноутбук. Рішення очевидне, порівняно недороге, і для магазину з декількома десятками відвідувачів на день, цілком прийнятне.
Але, коли мова йде про магазин (аптеку, кафе та ін.) з великим потоком покупців або про роздрібну мережу, то ситуація кардинально змінюється. Забігаючи наперед, скажемо, що ми, як правило, рекомендуємо своїм клієнтам використовувати професійні POS-системи, і не тому, що вони є дорожчими при покупці :), а тому, що це правильно: у результаті їх вартість володіння є нижчою, і вони набагато більше відповідають тій моделі використання, яка має місце в торгівлі.
Що ж це за модель використання і чим вона відрізняється від використання комп'ютера вдома або в офісі?
У магазину свої, особливі потреби і режим роботи: це означає, й особливі вимоги до техніки.
1. Стійкість при інтенсивному використанні
У магазині будь-якого масштабу – від мінімаркету до гіпермаркету - каса повинна працювати безперервно весь період роботи магазину. Згадайте свій домашній або офісний комп'ютер: як часто згодом він «зависає», через що його доводиться перезавантажувати, чекати кілька хвилин, поки знову відкриються всі програми ... Як вважаєте, що буде робити покупець, якщо йому доведеться чекати перезавантаження каси? А ті п'ятеро, які стоять у черзі за ним ...? Ні про який рівень задоволеності покупців говорити не доведеться.
Професійна POS-система розрахована на цілодобове використання і стабільну роботу навіть в складних умовах. Багато POS-систем можуть використовуватися навіть як керуючий ПК для Digital Signage і розміщуватися у важкодоступних місцях, де до них місяцями ніхто не торкається ... і при цьому стабільно працювати. Деякі моделі POS-систем мають додатковий захист від пилу і вологи, що захищає їх від поломок і збоїв. Отже, POS-система працює стабільніше. Її конструювали з орієнтацією на це.
2. Без шуму й пилу
Ви чули коли-небудь, як в ноутбуці або комп'ютері, особливо вже не новому, включається внутрішній вентилятор? Розганяючи загусле масло, він намагається крутитися, тягнучи за собою пил. Пил на вентиляторі з'являється і накопичується через статичну електрику. В POS-системі таке неможливо в принципі: вони використовують безвентиляторні системи охолодження і тому працюють безшумно і не притягають пилу та бруду.
3. Низьке енергоспоживання
Вдома чи в офісі мало хто рахує, скільки електрики споживає персональний комп'ютер (хоча, хто знає, можливо, нові тарифи це змінять). А ось у масштабах магазину або мережі цілодобово працююче обладнання на 5-10-20 робочих місць касирів «накручує» чимало кВт. Уявляєте, скільки складають ці витрати в масштабах місяця? А року? ... В порівнянні з ПК, низьке енергоспоживання POS-систем допомагає значно заощадити на оплаті рахунків за електрику.
4. Підключення специфічної периферії
POS-система має набір портів, максимально адаптованих для підключення торговельного устаткування: сканера, принтера чеків, ваг, клавіатур промислового класу. Корпус стандартного ПК такими можливостями не радує: для підключення обладнання доведеться використовувати перехідники та додаткові кабелі, що не додасть стабільності конструкції.
5. Форм-фактор та способи розміщення
Корпус персонального комп'ютера досить об'ємний (у т.ч. через необхідність забезпечувати вентиляцію) і зручно розмістити його на робочому місці касира, особливо компактному, досить складно. Професійна POS-система адаптована для розміщення в касовій зоні. Існують моделі all-in-one, де компактний системний блок кріпиться прямо до монітора. Є компактні системні блоки, які можуть розміщуватися під робочою поверхнею і навіть на стіні. Словом, при використанні спеціалізованих POS-систем обмежень в розміщенні набагато менше.
6. Швидкість обслуговування покупців
Якщо бізнес-процеси магазину передбачають роботу касирів без сидячого робочого місця (в HoReCa) або просто є необхідність швидкість обслуговування, то можна встановити POS-систему з контактним монітором, управляти яким можна дотиком пальця або стилуса (ємнісний екран) або будь-яким зручним предметом - палець, карта офіціанта тощо(резистивний екран). Контактний монітор значно спрощує і прискорює роботу касирів, а, значить, і швидкість обслуговування клієнтів.
7. Підтримка запасу комплектуючих
Споживче ІТ-обладнання - один з найбільш швидкозмінних ринків. Ще півроку тому ви купили новенький комп'ютер або телефон, а вже з'явилися нові типи процесорів, пам'яті, жорстких дисків й ін. І через 1-2 роки знайти таку ж планку пам'яті, як встановлено у вашому ПК, може бути складно або навіть неможливо. Можна купити для нового магазину модель нового покоління, але різні моделі в різних магазинах - це вже ускладнення роботи IT-департаменту, роздування складу запчастин та ін. Лінійка бізнес-обладнання типу POS-систем змінюється набагато повільніше: бізнес-клієнту нема чого ганятися за нововведеннями, йому потрібно, щоб техніка стабільно виконувала своє завдання. До того ж, виробники професійного POS-обладнання розуміють, що техніка використовується і 5, і 10 років, і тому підтримують склад запчастин весь цей період. У підсумку магазин має можливість уніфікувати свій парк обладнання.
8. Вартість володіння та захист інвестицій
Середньостатистичний термін роботи обладнання робочого місця касира - 7-10 років. За цей термін до ціни самого обладнання додається вартість сервісного обслуговування, ціна простоїв робочих місць (і покупки підмінного фонду обладнання), зарплати персоналу або підрядників, які обслуговують техніку й усувають збої, також технічні проблеми і т. д. Якщо порахувати всі ці витрати і розділити на весь період експлуатації, виявляється, що використання професійних POS-систем обходиться компанії дешевше. Реальний випадок з практики. Ще недавно досить велика мережа використовувала ПК на касових робочих місцях. «Так, ПК ламаються частіше - але ми купимо їх більше і будемо тримати підміну в магазинах і швидко змінювати при необхідності» - так думали IT-менеджери.
Але після кількох років виявилося, що постійно міняти ПК не так весело, і це вимагає достатньо великого штату ІТ-служби; що при відкритті нових магазинів купувати такі ж ПК стає складно, оскільки комплектуючі за цей час змінилися, а кожен ІТ-менеджер знає, що утримувати «зоопарк» з комп'ютерів різної конфігурації набагато дорожче, ніж уніфіковане обладнання. Виявилося, що системні блоки під столом значно ускладнюють розміщення касових робочих місць і вносять свої обмеження в планування магазинів. І, головне, підрахувавши всю суєту і витрати, виявилося, що використовувати POS-системи було б в довгостроковому масштабі вигідніше. В результаті компанія прийняла рішення перейти на використання професійних POS-систем NCR Realpos.
9. Безпека (теж про організацію робочих місць касирів)
До слова, окрім ПК та спеціалізованих POS-систем, є ще одне цікаве рішення: використання тонких клієнтів, або терміналів. Використання термінальних рішень - одна з популярних тем в автоматизації робочих місць у бізнесі. При такій організації автоматизації всі дані і ПО знаходяться на сервері, а на робочих місцях встановлені лише термінали, які забезпечують доступ до ПЗ на сервері. Це створює додаткову економію на покупку устаткування, обмежує ризики втручання користувача в роботу комп'ютера, а також підвищує безпеку: адже у випадку необхідності сервер з усіма даними і ПО відключається від терміналів. При всій своїй привабливості раніше термінальні рішення на робочих місцях касирів в супермаркетах не завжди вдається використовувати через необхідність друкувати фіскальні чеки (і відповідно управляти принтером з робочого місця). Але зараз в деяких моделях РРО, наприклад, Datecs FP-T88, вже реалізована можливість використовувати термінальний режим. Для цього достатньо завантажити з сайту виробника і встановити комплект драйверів для роботи термінального режиму.
10. Зручність підтримки ІТ-інфраструктури
І, нарешті, важливий бізнес-момент. Сьогодні, коли цінова конкуренція і кризові явища тиснуть на роздрібні магазини, оптимізація постійних витрат на інфраструктуру стає ресурсом підвищення бізнес-ефективності і просто необхідністю. Чим менше проблем створює техніка, тим менше людей і витрат необхідно для її супроводу. Кожен ІТ-фахівець, навіть з мінімальною зарплатою в 5 тис.грн, обходиться підприємству бл. 100-150 тис. грн на рік (фонд оплати праці, робоче місце, оренда офісу та ін.). А для обслуговування великої мережі фахівців потрібно чимало, і до цієї цифри додається відрядження, транспортні витрати та ін. У скільки обходяться збої і простої - оцінити складніше, але це завжди недоотриманий прибуток або прямі збитки.
У цьому плані POS-система, яка стабільно працює, допомагає цій оптимізації.
До речі, багато навіть великих роздрібних мереж сьогодні намагаються мінімізувати свою потребу в ІТ-персоналі, купуючи якісну професійну техніку та комплектуючі, ПЗ, або передаючи обслуговування інфраструктури магазинів і офісів на сервіс-аутсорсинг.
Важливо розуміти, що Сервісний партнер - це не просто персонал підрядника, який виїжджає за наявності проблем з технікою або ПО. Навпаки, сервісний партнер зацікавлений в тому, щоб мінімізувати аварійні виїзди і робить акцент на правильній організації роботи обладнання, на своєчасному профілактичному і технічному обслуговуванні. В результаті знижується ймовірність збоїв, магазин в цілому працює стабільніше, а техніка - служить довше.
http://systemgroup.com.ua/uk....systemu
|
|
| |