Відокремлений підрозділ веде розрахунки через РРО: чи вести касову книгу
Лист ДФС від 27.06.2018 р. № 2867/ІПК/03-20-14-05-11.
Готівку, яка надходить до кас, оприбутковують у день одержання готівки у повній сумі (абз. 3 п. 11 розд. II Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затверджене постановою Правління НБУ від 29.12.2017 р. № 148 (далі — Положення № 148).
У касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, а також у фізичних осіб — підприємців, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій (РРО) та/або книги обліку розрахункових операцій (КОРО) без ведення касової книги, оприбуткуванням готівки є облік готівки в повній сумі її фактичних надходжень на підставі даних розрахункових документів шляхом формування та друку фіскальних звітних чеків і їх підклеювання до відповідних сторінок КОРО/занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО.
Документом, що свідчить про здавання виручки до банку та підтверджує оприбуткування готівки в касі суб’єктів господарювання, є:- квитанція до прибуткового документа банку на внесення готівки, підписана відповідальними особами банку та засвідчена відбитком печатки банку;
- квитанція/чек банкомата чи програмно-технічного комплексу самообслуговування; примірник супровідної відомості до сумки з готівковою виручкою (готівкою), засвідчений підписом та відбитком печатки інкасатора-збирача;
- чек платіжного термінала в разі проведення інкасації коштів у режимі реального часу з використанням платіжних терміналів.
Підприємство відповідно до Положення № 148 зобов’язане розробити і затвердити порядок оприбуткування готівки в касі внутрішнім документом, у якому максимально врахувати особливості роботи як установи/підприємства, так і його відокремлених підрозділів (внутрішній трудовий розпорядок, режим роботи, графіки змінності, порядок та особливості здавання готівкової виручки (готівки) до банку).
Для відокремлених підрозділів установи/підприємства порядок оприбуткування готівки в касі встановлюється та доводиться внутрішніми документами.
Отже, у разі розрахунків на відокремленому підрозділі через РРО вести касову книгу не обов’язково, якщо дотримано вимог щодо оприбуткування готівки на відокремленому підрозділі.
За матеріалами Головбух
https://buhgalter911.com/uk/news/news-1037969.html