admin | Дата: Понеділок, 16.03.2020, 12:39 | Повідомлення # 1 |
Ранг 10
Група: Администраторы
Повідомлень: 2045
Статус: Offline
| Підприємці критикують тестовий зразок програмного РРО: “Може статися неабиякий колапс”
Що не так із додатком?
Податкова запевнила, що з 19 квітня бізнес зможе користуватися програмним реєстратором розрахункових операцій замість класичних. У ДПС обіцяють, що їх можна буде встановити на будь-який гаджет, а обслуговування програмних РРО буде безплатним.
Підприємці почали тестувати перший реліз безплатного додатка, який працює в режимі онлайн. Надалі програмний РРО зможе працювати і в офлайні (36 годин разово та не більш як 168 годин протягом календарного місяця).
У пресслужбі ДПСУ у відповідь на наш запит повідомили, що нині програмний РРО “пРРОсто” мають можливість тестувати понад 3 тисячі осіб. І користувачам надано можливість надсилати пропозиції щодо покращення функціоналу програмного рішення, а також зауваження щодо його роботи.
У податковій нагадали, що після набрання чинності законом No128 суб’єкти господарювання за власним вибором із огляду на фінансові можливості та потреби можуть використовувати класичний РРО, безплатне програмне рішення або будь-яке комерційне рішення (програмний РРО), що буде запропоноване ринком.
— Програмний РРО — це онлайн-сервіс для реєстрації розрахункових операцій, — уточнює податкова консультантка Київського центру підтримки та розвитку бізнесу Олександра Томашевська. — Підприємець, який вирішив добровільно протестувати програмний РРО, може зареєструвати його просто у кабінеті платника податків, онлайн. Програмний РРО прив’язаний до адреси торговельної точки, тому спочатку потрібно подати форму 20-ОПП, де вказати об’єкт, на якому здійснюється підприємницька діяльність. Після реєстрації програмного РРО також слід провести реєстрацію касирів. При додаванні касира у кабінет потрібно завантажити сертифікат його електронного цифрового підпису. Працювати програмний РРО зможе після внесення номенклатури товарів і їхніх цін.
— Які плюси та мінуси програмних РРО?
— Програмний РРО — це великий “діджитал-крок” уперед! Плюс програмного РРО — немає необхідності знімати Z-звіт та заповнювати КУРО (книгу обліку розрахункових операцій), оскільки вся інформація вже внесена у систему онлайн. Але, прогнозую, не всі підприємці погодяться працювати з програмним РРО, оскільки користування цим сервісом вимагає хорошого рівня технічної підготовки персоналу. Є також ризики збою роботи фіскального софта, втрати даних чи невідправки інформації на сервер ДПС. Нині при поломці ПРРО суб’єкт зобов’язаний використовувати резервний, стаціонарний РРО. Але у перспективі програмний РРО переможе стаціонарний.
— Як тільки підприємець заходить у додаток, йому відразу видає (по замовчуванню), що він — платник ПДВ, — розповідає підприємиця та бухгалтерка Юлія Глушко. — ПДВ не виключається у додатку в налаштуваннях.
Але ж ФОПи на єдиному податку не можуть бути платниками ПДВ, такий податок платять ті, хто працює на загальній системі та сплачує податок на прибуток.читайте також:Карантин із позитивом: 5 способів провести цей час із приємністю та користю
— Які ще проблеми виявили підприємці, тестуючи запропонований додаток?
— У додатку немає функції, де можна було б вказувати кількість однакового товару. А тепер уявіть, що людина на ринку бере 200 чи 1000 одиниць продукції. Поки продавець їх вручну кожен проб’є, то мобілка “сяде”! Я вирішила роздрукувати чеки і з подивом зауважила, що подивитися на оформлений чек змоги нема, немає такої опції. Немає й функції коригування. Коли ми, ФОПи, почали тестувати цей додаток, то написали про всі претензії розробникові. За три години підприємці поставили йому 120 питань! Наразі реакції — нуль.
До речі, на ProZorro ми так і не знайшли тендера на закупівлю робіт по написанню програмного забезпечення для цього додатка. Цікаво, скільки грошей платників податків держава витратила на цей недолугий додаток?
І ще одне. Влада обіцяла, що тестування додатка розпочнеться із 1 січня. Але лише 11 лютого з десятої спроби прийшов код для тестування.
— Якщо розробники додатка і податкова не дослухаються до зауважень підприємців, то чим це може загрожувати?
— Коли програмний РРО запровадять у такій формі, як він зараз є, то це буде колапс. Сьогодні в Україні працює 380 тисяч касових апаратів, а із введенням у дію нового законодавства РРО змушені будуть використовувати 800 тисяч підприємців. Звісно, бізнес перестраховуватиметься і використовуватиме класичні РРО. А це однозначно — чималі додаткові витрати. Хоча й програмний РРО не є таким безплатним для підприємців, як запевняє влада. Адже кожному продавцеві треба буде купити смартфон хорошої якості, принаймні зі 32 гігабайтами пам’яті, оплатити нормальний мобільний інтернет, бо інакше ви не відішлете файл. Якщо у роботодавця, приміром, чотири продавці, то усім треба буде придбати ще й електронні ключі.
Автор: Леся Ясинчук
https://expres.online/podrobi....-kolaps
|
|
| |