admin | Дата: Неділя, 05.05.2019, 17:50 | Повідомлення # 1 |
Ранг 10
Група: Администраторы
Повідомлень: 2045
Статус: Offline
| Касові апарати Шредінгера
Реєстратори розрахункових операцій (РРО) сьогодні необхідні для розвитку підприємництва в Україні. Вони сприяють детінізації ринку і наповнення бюджету країни. Але чому, при цьому, штрафи за невикористання РРО залишаються такі малі?
У листопаді минулого року глава податкового комітету парламенту Ніна Южаніна запропонувала зобов'язати всі магазини встановити реєстратори розрахункових операцій (РРО), іншими словами - касові апарати. Виняток могло бути тільки для підприємців, які працюють на першій групі спрощеної системи оподаткування.
У 2018 році тренди були суперечливі. З одного боку, продавці збільшили частку продажів з використанням касових апаратів. Обсяг торгової виручки через РРО зросла на 19% до 166,5 млрд грн. Державна фіскальна служба зв'язала зростання продажів через касові апарати з "посиленим контролем за сферою готівкових розрахунків". Але з іншого боку, в ході всіх 100% перевірок були зафіксовані порушення. Податківці виписали штрафів на суму 938 млн грн. А це майже на 500 млн грн більше, ніж у 2017 році. Фактично порушення за рік удволілісь в грошовому еквіваленті.
Міністерство фінансів навіть розробило законопроект, що підвищує штрафи підприємцям, які зобов'язані використовувати касові апарати, але все одно проводять операції з порушеннями. Штраф повинен був досягати 200% від вартості товарів, проданих з порушеннями.
Однак, за словами представників Мінфіну, на етапі узгодження було отримано рішення Державної регуляторної служби про відмову в прийнятті зазначеного законопроекту. До сих пір чиновники працюють над доробками.
Поки ж штраф за перше порушення складає умовну 1 грн. За повторне порушення, згідно зі статтею 17 Закону №265, штрафна санкція передбачає 100% від вартості проданих (наданих) з порушеннями товарів (послуг).
Як повідомила Державна фіскальна служба України в коментарі Delo.ua, вони неодноразово направляли до Міністерства фінансів України пропозиції щодо встановлення більш жорсткої відповідальності суб'єктів господарювання за незастосування РРО при проведенні готівкових розрахунків зі споживачами.
У ДФС вважають, що повсюдне введення РРО та використання його всіма суб'єктами господарювання, незалежно від сфери господарської діяльності, сприяло б детінізації ринку обігу товарів і послуг, декларування доходів усіма учасниками ринку та наповненню державного бюджету України, а також зменшенню соціальної напруженості в зв'язку з встановленням рівних умов для всіх учасників ринку.
З цим погоджуються і в Міністерстві фінансів. Використання касових апаратів є важливою умовою для детінізації економіки, рівень якої за попередніми розрахунками Мінекономрозвитку в січні-вересні 2018 склав 32% від обсягу офіційного ВВП.
"Не всі юридичні і фізичні особи-підприємці застосовують РРО, оскільки чинними нормативними актами сьогодні встановлена ??можливість їх невикористання при здійсненні окремих видів господарської діяльності, зокрема статтею 296 Кодексу (незастосування РРО фізичними особами-підприємцями, якщо обсяг їх доходу за рік не перевищує 1 млн. грн.) і Законом № 265 (використання книг обліку розрахункових операцій замість РРО) ", - прокоментували ситуацію в ГФС.
Перешкодою для виконання підприємцями вимог щодо обов'язкового застосування РРО, є небажання окремих несумлінних платників виконувати такі вимоги, а також незначний розмір відповідальності (1 гривня за допущене вперше порушення).
Мотиваційним поштовхом може стати прийняття законопроекту "кешбек", згідно з яким споживач може отримати компенсацію в розмірі 100% від вартості придбаного товару, в разі виявлення порушень і звернення в належні органи, відзначають в ГФС.
Але основним двигуном може стати тільки вбивство міфу про те, що РРО - це дорого, громіздко, складно і небезпечно, який укорінився завдяки лобістським дії недобросовісного бізнесу.
Руйнування міфу можливо не на словах, а практичним введенням дерегуляції, спрощення процедур реєстрації РРО, здешевлення придбання, обслуговування та спрощеного застосування касових апаратів, ніж активно займається Міністерство фінансів України.
В даний час Мінфіном вже прийняті нормативно-правові акти, які спрощують процедуру реєстрації і застосування традиційних РРО за рахунок введення електронного обміну документами між усіма учасниками фінансових відносин (виробник РРО, ЦСО (центр сервісного обслуговування), підприємець, ДФС).
Тепер реєстрація РРО буде здійснюватися в наступному порядку:
- виробник РРО включає ЦСО в реєстр ЦСО;
- виробник РРО включає екземпляр РРО в реєстр примірників РРО;
- ЦСО направляє електронне повідомлення про укладений договір з власником РРО до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО;
- суб'єкт господарювання - власник РРО подає заяву про реєстрацію РРО;
- ДФС направляє в ЦСО довідку про резервування фіскального номера (дійсна три дні);
- ЦСО вводить РРО в експлуатацію і подає до контролюючого органу, де проводиться реєстрація РРО, акт введення в експлуатацію та довідку про опломбування РРО;
- ДФС видає реєстраційне посвідчення.
Поряд з цим, також створені до тестування новітні моделі програмних / програмно-технічних комплексів, що беруть участь в експериментальному проекті, які реалізується Мінфіном відповідно до постанови Кабміну від 13 червня 2018 №47. Наприклад програмні комплекси дозволяють тільки придбати програмне забезпечення, яке встановлюється вже на самостійно обрану, яка є в підприємця пристрій (комп'ютер, планшет, смартфон).
Нові моделі також дозволяють здійснювати спрощену онлайн-реєстрацію каси в ДФС без надання паперових документів, миттєву фіскалізацію чека на сервері ДФС, формування електронного чека і його передачу на пристрій покупця.
Застосування більшості з представлених новітніх моделей не вимагає спеціальних знань і підготовки користувачів, виключає необхідність використання послуг еквайра для передачі контрольно-звітної інформації.
Одна з представлених на експеримент систем розроблена Державною фіскальною службою "E-Receipt (e-Чек) електронний чек". В основу покладено принцип обов'язкової он-лайн фіскалізації чеків на сервері УКРІНФОРМ. Ця система є альтернативою традиційним РРО.
За результатами експериментального проекту буде прийматися рішення про можливість впровадження новітніх РРО в промислову експлуатацію.
Таким чином підприємцям буде надано можливість вибирати той тип пристрою для реєстрації розрахункових операцій (традиційний РРО або новітня модель), який для кожного з них є прийнятним, а потім буде створене сприятливе середовище для розширення фіскалізації розрахункових операцій.
https://u.to/tdZTFQ
|
|
| |